tirsdag den 29. april 2008

23 ting

Formålet med 23 Ting var at inspirere mig til på en sjov måde at:
1. udforske og lære de nye web 2.0 teknologier
2. at blive i stand til at bruge disse teknologier i dit arbejde
3. at, alene og i fællesskab opleve en ny måde at lære på

Så jeg greb dagen og musen og sprang ud i 23 Ting!


Og hvor har det været spændende! Det fremgår vist helt tydeligt på min blog hvilke teknologier jeg har været mest begejstret for.

Men skulle jeg fremhæve nogle må det være:
Blogging, Google talk, Rss-feeds, LibraryThing, iGoogle, Google Docs, Radio-podcast/Vodpod, Last.fm, Flickr, - ja og mange flere.

Men hvor blev facebook af?


Jeg citerer nedenstående fra "Kommunikationsforum":
"Hvorfor fænger Facebook?

Facebook-feberen raser i Danmark. Online social networking er blevet mainstream og er ikke længere forbeholdt generationen af digitale indfødte. Facebook er et tydeligt bevis på, at vi voksne styres af nøjagtig de samme grundlæggende sociale behov, som når de unge bruger Arto, MySpace eller lignende sociale netværk. Vi voksne vil også have mange links på vores vennelister. Vi drages af den konstante tilstedeværelse, som Facebook giver os mulighed for. Og vi elsker at lure, snage og sladre. Derfor fascinerer Facebook. Og derfor er online social networking kommet for at blive. "

Så på med vanten igen!

Nu skal det blive spændende at opleve hvilke teknologier, der vil blive mest anvendt, det vil fremtiden vise!

Jeg vil gerne rose Ann Luther Petersen for hendes fantastiske tilrettelæggelse af hver eneste opgave, bedre guidening har jeg sjældent været ude for, ikke en eneste gang, var der tvivl om handlingerne.
Så vi kan vist ikke tale om selvstændig udførelse her!

Ingen kommentarer: